Szczęście – 8 sposobów na więcej szczęścia na co dzień

 

 

Szczęście. Czyli coś, czego wszyscy chcemy, prawda? Życzymy sobie przecież zdrowia, szczęścia, pomyślności… Chętnie dzielimy się nim na portalach społecznościowych. Bo czy udostępniłaś kiedyś na Facebooku  zdjęcie ze swojego zerwania? a może smutną minę po niezdanym kolejny raz egzaminie? Ja też nie. 99 % treści udostępnianych przez nas i naszych znajomych, ma pozytywny wydźwięk.

 

 

BO SZCZĘŚCIE JEST MODNE

 

 

I chyba nie tylko ja łapię się czasem na ślepej pogoni za szczęściem. Włączam internet – a tam kraina szczęścia! 24/7… a ja? Nie każde moje śniadanie wygląda tak idealnie, nie mam aż tylu przyjaciół co inni, nie zawsze budzę się z uśmiechem na ustach i nie spędzam każdego weekendu na drugim końcu świata. Ale czy to źle? Czy to właśnie jest wyznacznikiem szczęścia?

 

 

children, community, family

 

 

CZYM JEST SZCZĘŚCIE?

 

 

Szczęście nie jest czymś. To nie przedmiot. Nie da się go kupić. Można się go za to nauczyć a potem starannie pielęgnować. Szczęście jest zadowoleniem z życia. Radością z tego, co się ma, robi, w jakim jest się miejscu i z tego co już się osiągnęło.

 

 

Oczywiście mówię tu o szczęściu trwałym – które w przeciwieństwie do chwilowego (to za to można kupić) – nie jest spowodowane wyrzutem hormonów szczęścia po zjedzeniu całej tabliczki czekolady – ale ogółem życia.

 

 

Skoro więc do szczęścia nie jest nam nic potrzebne – może w ogóle nie trzeba się o nie starać? Może wystarczy stanąć przed lustrem i powiedzieć sobie : Jestem szczęśliwa, kocham i doceniam swoje życie takim, jakim jest? Myślisz, że coś się wtedy zmieni? Czy mówiąc to, będziesz ze sobą w stu procentach szczera? Jeśli tak – bardzo cię cieszę! Teraz wystarczy podtrzymywać ten stan. A jeśli nie – spokojnie, wszystkiego da się nauczyć

 

 

Jakkolwiek brzmi Twoja odpowiedź… przekonajmy się, że o szczęście warto się trochę postarać.

 

 

bestfriends, blonde, clear sky

 

 

W POGONI ZA SZCZĘŚCIEM

czyli czemu warto się postarać?

 

 

  • SZCZĘŚCIE = ZDROWIE – ilość badań, pokazujących związek szczęścia z dobrym zdrowiem jest naprawdę ogromna. Zdrowia, szczęścia… Nawet w życzeniach te dwie cechy idą w parze:) Poza tym, czy to nie logiczne? Będąc osobą szczęśliwą, mniej się stresujesz, a mniej stresu oznacza mniej hormonów stresu, które towarzyszą rozwojowi większości chorób cywilizacyjnych. No i oznacza to więcej hormonów szczęścia, więcej przyjemności i dobrego samopoczucia.
  • SZCZĘŚCIE = LEPSZE RELACJE – będąc osobą szczęśliwą, częściej się uśmiechasz, ludzie lepiej na Ciebie reagują, rozsiewasz wokół siebie bardzo pozytywną atmosferę. Jesteś zdecydowanie mniej narażony na konflikty, stres związany z kontaktem z ludźmi, których sam zarażasz swoim szczęściem, a ponadto przyciągasz do siebie ludzi szczęśliwych, co otwiera w Twoim życiu nowe możliwości.
  • SZCZĘŚCIE = RÓŻOWE OKULARY – optymizm, pozytywne nastawienie. Jeśli uważasz, że możesz czegoś dokonać albo przeciwnie – że nie dasz rady – w obu przypadkach masz racje. Nie mogłabym się bardziej zgodzić z tym cytatem. Szczęście sprawia, że masz na sobie różowe okulary – a to z kolei zwiększa Twoje szanse na sukces i powodzenie – czy to w sferze prywatnej, czy zawodowej. Czyli można powiedzieć, że szczęście sprawia – że masz szczęście:)
  • SZCZĘŚCIE = SZCZĘŚCIE – po prostu – pozytywne emocje, dobre doświadczenia, uśmiech na twarzy, zadowolenie z życia, pogoda ducha? O to zawsze warto trochę się postarać:)

 

 

 

casual, cheerful, daylight

 

 

JAK ZWIĘKSZYĆ SWOJE POCZUCIE SZCZĘŚCIA?

 

 

1. WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA

 

 

Znaczący wpływ portali społecznościowych typu Facebook, Instagram, YouTube na obniżenie nastroju został udowodniony bardzo licznymi badaniami. Zresztą tak jak pisałam powyżej – mało kto dzieli się ze światem smutnymi momentami ze swojego życia. Dlatego przeglądając internet, miej zawsze z tyłu głowy fakt, że to co tam widzisz to tylko 1-5 % z życia blogerów, vlogerów, youtuberów, instagramowych gwiazd. Są tylko ludźmi, a pokazują nam to, co chcą. I to zwykle tylko najlepsze momenty. Często przekoloryzowane, podrasowane milionem filtrów i poprawione Photoshopem. Zamiast więc się dołować, czerp z nich inspiracje. Czytaj artykuły o interesującej się tematyce – a gdy wyłączysz telefon – nie patrz na swoje życie krytycznie, bo nie wygląda tak jak to, na które przed chwilą miałeś okazje popatrzeć. Pamiętaj, że życiu liczą się przede wszystkim emocje, to jak się czujesz, a nie to, czy twoi znajomi wrzucili na Facebooka lepsze zdjęcie od Ciebie.

 

 

background, blur, chat

 

 

Dlatego więc wyloguj się do życia. Wyłącz wi-fi w swoim telefonie. Wyłącz powiadomienia. Zamiast sprawdzać Instagrama zaraz po przebudzeniu, trzymaj telefon z dala od łóżka. Otwórz okno, zaczerpnij świeżego powietrza. Ustal sobie limity – zamiast 10 razy dziennie – zerkaj na Facebooka 2. Lub zamiast 50 – 10. Każde ograniczenie da Ci w rezultacie więcej dystansu do przeglądanych treści.

 

 

2.NIE PORÓWNUJ SIĘ DO INNYCH

 

 

Obraz znaleziony dla: comparing fish quote

 

 

„Każdy jest geniuszem. Ale jeśli ocenisz rybę na podstawie jej możliwości wspinania się po drzewach, całe życie będzie myślała, że jest głupia.”

 

 

Czy rozumiesz powyższy cytat? Porównywanie się do innych jest bez sensu. Pochodzimy z innych miejsc, zostaliśmy wychowani przez innych rodziców, mamy inne predyspozycje, różnimy się ciałami, które przeszły przez inne choroby, mamy inne temperamenty, oddychamy innym powietrzem, otaczamy się innymi ludźmi. Jesteśmy różni. To całkowicie normalne. Dlatego nie porównuj się do innych. Dostrzegaj różnice, ale nie bądź wobec siebie krytyczna. Ktoś jest od Ciebie lepszy w jednej rzeczy – ty jesteś lepsza w czymś innym. I to dzięki temu tak wiele możemy nauczyć się od innych ludzi – a oni – od nas. Świat byłby nudny i nie brnął by do przodu, gdybyśmy wszyscy byli tacy sami.

 

 

3. ŚMIEJ SIĘ ZE SWOICH PROBLEMÓW

 

 

adult, chill, computer

 

 

Łapiesz się czasem na nadmiernym zamartwianiu się swoimi problemami? Ale wiesz, że problemy będą zawsze, prawda? Czasem większe, czasem mniejsze – ale będą zawsze. Dlatego zamiast tracić na nie swój czas i energię – śmiej się z nich! Wyśmiej się im prosto w ich problematyczną twarz! Bo czy to nie zabawne, że potrafisz całe popołudnie spędzić na zamartwianiu się cellulitem na udach, głupią koleżanką z pracy, albo tym CO SOBIE LUDZIE POMYŚLĄ?! podczas gdy gdzieś tam na drugim końcu świata ludzie umierają z głodu, tracą całe rodziny na wojnie, albo nie mają dachu nad głową? Więc śmiej się ze swoich problemów – dopóki zasypiasz pod ciepłą kołdrą, masz co włożyć do garnka i za co przeżyć do pierwszego. A jeśli mimo wszystko uważasz, że Twoje problemy są faktycznie takie ważne – to zrób coś z nimi. Tu i teraz.

 

 

4. DOCENIAJ TO CO MASZ

 

 

Person Showing Its Feet Wearing White Sneakers

 

 

Pomyśl codziennie chociaż raz o rzeczach, które w swoim życiu cenisz. Wstań rano z łóżka, otwórz okno, zamknij oczy, weź głęboki wdech i pomyśl o tym, za co jesteś wdzięczna. Wybierz przynajmniej jedną taką rzecz. Chociażby fakt, że wstałaś, jesteś zdrowa, masz dwie nogi i dwie ręce, dach nad głową. Tylko pamiętaj, nie chodzi o samo wypowiedzenie, ani pomyślenie o tym. Musisz to poczuć. Więc jeszcze raz – weź głęboki wdech i pomyśl, poczuj to, za co mogłabyś życiu podziękować. Taką króciutką praktykę możesz wykonać w każdym miejscu, w każdym momencie. Także nie masz wymówek, żeby tego nie robić;)

 

 

5. NIE MYŚL

 

 

asphalt, blur, girl

 

 

Często zapętlamy się we własnych myślach. Tworzymy schematy myślowe, które działają na naszą niekorzyść. Dlatego, żeby takie schematy wyłapywać, nie dawać ponosić się fantazjom – w złym tego słowa znaczeniu – tworzyć negatywne scenariusze i patrzyć krytycznym okiem na otaczający nas świat – warto czasami przestać myśleć. A jak? MedytacjaKorzyści medytacji wyjaśniałam już w TYM artykule. I będę ją polecać każdemu, zawsze i wszędzie. Usiądź wygodnie z plecami prostymi i skup się na swoim oddechu. Poczuj swoje ciało, poczuj jak powietrze dociera do Twoich płuc i z powrotem. Poczuj jak unosi się i opada Twoja klatka piersiowa. Przeskanuj każdą część swojego ciała. Już 5 minut codziennej praktyki da niesamowite rezultaty. Ba! Już minuta dziennie przyniesie Ci korzyści większe niż myślisz.

 

 

6. RÓB TO, CO SPRAWIA CI RADOŚĆ

 

 

adult, business, choices

 

 

Mimo, że wszystkie te punkty mają za zadanie zwiększyć Twoje trwałe poczucie szczęścia – to to chwilowe – nie jest tu bez znaczenia. Dużo małych momentów, które sprawiają, że na Twojej twarzy gości uśmiech są bardzo istotne. Im częściej będziesz ich doświadczał, tym lepiej. Zastanów się, kiedy czujesz się szczęśliwy – chociażby na chwilę – i odtwórz taką sytuację. Czy to spotkanie ze znajomymi? Oglądanie filmu? Spacer? Czymkolwiek jest dla Ciebie szczęście – stwarzaj sytuacje, które Ci go dostarczą – jak najczęściej.

 

 

7. OTACZAJ SIĘ POZYTYWNMI LUDŹMI I POZBĄDŹ SIĘ ENERGETYCZNYCH PIJAWEK

 

 

Group of People Enjoying Music Concert

 

 

Z kim przystajesz takim się stajesz. To, jakimi ludźmi się otaczasz determinuje Twoje samopoczucie bardziej niż Ci się wydaje. Dlatego też otaczając się ludźmi szczęśliwymi, uśmiechniętymi, pozytywnymi – samemu łatwiej będzie ci się takim stać. Ograniczaj więc kontakt z tzw. energetycznymi pijawkami – czyli ludźmi wysysającymi Twoją pozytywną energię, ludźmi, po spotkaniu z którymi czujesz się gorzej niż przed spotkaniem. A mówię ograniczaj – bo bardzo często całkowicie z naszego życia wyeliminować się ich nie da. Ale pamiętaj, że nie zasługujesz na to, by ktoś Cię dołował, dlatego z szacunku do siebie – otaczaj się dobrem, ciepłem i szczęściem, a nie ich przeciwieństwami.

 

 

 8. ROZWIJAJ SIĘ

 

 

achievement, adventure, brave

 

 

To, że jesteś szczęśliwy i doceniasz to co masz – nie znaczy że nie możesz chcieć czegoś więcej. Chęć rozwoju na różnych płaszczyznach życia jest bardzo dobra – ponieważ nie rozwijając się – nie stoisz w miejscu, tylko się cofasz – czyli właściwie tracisz to, dzięki czemu w tym momencie czujesz się zadowolona z życia, szczęśliwa. Dlatego też miej cele, dąż do nich, rozwijaj swoje pasje i zainteresowania, bo to między innymi przekraczanie swoich granic daje nam w życiu ogromną satysfakcję, dużo pozytywnych emocji i wspomnień.

 

 

Rear View of Woman Standing in Balcony during Sunset

 

 

Gratuluję dotarcia do końca artykułu!

To, że go przeczytałaś, znaczy że zależy Ci na swoim własnym szczęściu. I miło mi poinformować Cię, że jesteś już o jeden krok bliżej do jego zwiększenia! Brawo! Możesz wrócić do niego w dowolnym momencie, przeglądnąć wszystkie moje wskazówki od początku i zastanowić się, którą zmianę chcesz wprowadzić w życie jako pierwszą.

 

 

A tymczasem zachęcam Cię do polubienia fanpage mojej strony na Facebooku, na którym to codziennie znajdziesz moje przemyślenia i sporą dawkę motywacji

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

PS. Zabawna historia. Podczas pisania tego artykułu, nie zapisywałam jego szkicu. I na sam koniec – moja przeglądarka postanowiła się wyłączyć, a ja musiałam pisać wszystko od nowa! Już prawie trafił mnie szlag, ale przypomniałam sobie, o punkcie nr 3 – śmiej się ze swoich problemów, także Hahahahaha, możesz pośmiać się razem ze mną:D Następnym razem będę mądrzejsza – w końcu człowiek uczy się całe życie.